یادواره شهدا و رزمندگان توپخانه سپاه خراسان بزرگ

شهید کشوری دوغائی-ابراهیم

شهید کشوری دوغائی-ابراهیم

شهیدابراهیم کشوری دوغائی

نام پدر: محمد

تاریخ تولد: 10-1-1339 شمسی

محل تولد: خراسان رضوی - قوچان 

بسیجی-متاهل

دیدبان

تاریخ شهادت : 4-2-1366 شمسی

محل شهادت : بانه 

گلزار شهدا: دوغایی 

خراسان رضوی - قوچان

گروه توپخانه61محرم




زندگی نامه دانشجوی شهید ابراهیم کشورى دوغایی

 

 شهید ابراهیم کشورى در سال 1339 در خانواده‏اى مذهبى در روستاى دوغایى شهرستان قوچان چشم به جهان گشود و در دامن مادرى پاک و مؤمن تربیت یافت. در شش سالگى وارد دبستان روستا شد. پس از اتمام دوره دبستان جهت ادامه تحصیل به همراه مادر بزرگش راهى شهر قوچان گردید. وى از همان ابتداى نوجوانى عامل به فرایض دینى و رعایت اخلاق اسلامى بود و در مجالس مذهبى و سوگوارى ائمه معصوم (ع) با ارادت و خلوص نیّت شرکت مى‏جست. شهید مدت هفت سال (دوره راهنمایى و دبیرستان) را در قوچان گذراند. در سال سوم دبیرستان با شروع مبارزات مردم ایران علیه رژیم طاغوت، ایشان نیز با مبارزان همراه شد و در قوچان و روستاهاى تابعه به فعالیت گسترده در راستاى انقلاب اسلامى پرداخت. اعلامیه‏ها و نوارهاى امام خمینى را تکثیر و به اتفاق همفکرانش در اختیار مردم قرار مى‏داد. پس از پیروزى انقلاب شکوهمند اسلامى به اتفاق دوستانش انجمن اسلامى جوانان روستاى «دوغائى» را تشکیل داد و از این طریق دهها تن از جوانان را به عضویت انجمن در آورد. ایشان همچنین کتابخانه‏اى را در محل انجمن اسلامى ایجاد نمود و کتابهاى زیادى را که متعلق به خودش بود به آنجا هدیه کرد و بدین وسیله فرهنگ کتابخوانى را در بین جوانان روستا رواج داد .

 شهید کشورى در سال 1358 ازدواج نمود که حاصل ازدواج وى یک پسر به نام على است. پس از انقلاب فرهنگى و تعطیلى دانشگاهها موفّق به ادامه تحصیل در دانشگاه نشد، اما توانست به تربیت معلم مشهد که تنها مرکز آموزش عالى فعّال در آن زمان بود راه یابد و با کسب مدرک فوق دیپلم در خدمت آموزش و پرورش در آمد. پس از آن، با اینکه آموزش و پرورش شهرستان از او تقاضا کرده بود که در داخل شهر و اداره مشغول شود ولى او که عاشق خدمت به محرومین بود به دورترین روستاهاى قوچان جهت تعلیم و تربیت عزیمت نمود. وى پس از مدتى با گذراندن آموزش نظامى و امدادگرى از طریق بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامى به جبهه‏هاى حق علیه باطل شتافت و در جبهه‏ها سعى مى‏کرد با پذیرش پستهاى سخت و پرخطر دین خود را به اسلام و انقلاب اسلامى اداء نماید.

 شهید کشورى پس از پایان پنج سال تعهد خدمت در روستاها، در رشته الهیات دانشگاه مشهد پذیرفته و مشغول به تحصیل شد. مدت کوتاهى از اقامت وى در مشهد و تحصیل در دانشگاه نگذشته بود که بار دیگر داوطلبانه به جبهه‏هاى دفاع مقدس عزیمت و در عملیات کربلاى پنج (منطقه شلمچه) شرکت کرد. پس از پایان عملیات با اینکه مى‏توانست به مشهد برگردد به منطقه غرب کشور رفت و در منطقه بانه به عنوان دیده بان مشغول به خدمت شد، در بامداد روز جمعه مورخ 04/02/1366که مصادف با ماه مبارک رمضان بود،در همین منطقه به شهادت رسید و در تاریخ 15/02/1366 در شهر قوچان توسط امت حزب اللَّه تشییع و در مزار شهداى روستاى دوغائى به خاک سپرده شد.




 


وصیت نامه شهید

خواهران و برادران دینى سلام علیکم

شکر خداى را که بر ما منت نهاد و نعمت امام و انقلاب اسلامى را بر ما ارزانى داشت و با حیات دوباره اسلام در عصر جاهلیت جدید ، پرده هاى غفلت و گناه را با توجه به میزان ظرفیت ما از مقابل دیده ها و قلبهاى زدود و فطرتمان را بیدار ساخت تا با الهام از پرتو وحى و ولایت در جهت کمال و عبودیت خداوند حرکت کنیم تا انشاءالله حسنه دنیا و آخرت تحقق پذیرد . البته این آرمان بستگى به میزان شکر ما از نعمات دارد و بهترین مصداق شکر نعمت در موقعیت کنونى ، حفظ و تداوم انقلاب در جهت رسیدن به نظام و عدل اسلامى مى باشد و طبعا این امر احتیاج به آگاهى ، ایثار و شهادت دارد ، بدین جهت با توجه به اولویت جنگ در موقعیت کنونى و فرمان امام مبنى بر شرکت فعالتر از پیش در جبهه ، اینجانب احساس تکلیف کرده و حب و ولایت الهى نیز یاریم نمود تا به جبهه هاى نور علیه ظلمت بشتابم و هیچ بهانه یا توجیه و مشکل به لطف خدا مانع این اقدام نشد 


دیدبانی61

شهدای گروه توپخانه 61 محرم

شهیدابراهیم کشوری دوغائی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی