شهیدسیدمصطفی اسماعیلی

نام پدر:سیدمحمد

تاریخ تولد:1-1-1350شمسی

محل تولد:اسفاد-زیرکوه-خراسان جنوبی

بسیجی-مجرد

تاریخ شهادت:1-5-1365شمسی

محل شهادت:جزیره مجنون

گلزارشهدا:اسفاد 

خراسان جنوبی - قائنات

شهدای گروه توپخانه 61 محرم

شهید بزرگوار سید مصطفی اسماعیلی اسفاد به تاریخ 1/1/1350 در روستای اسفاد از توابع شهرستان زیرکوه ، در خانواده ای مذهبی و به دوراز وابستگی های مادی پرورش یافت و بعد از سپری کردن دوره دوم راهنمایی ، به جهت شوق و علاقه زیاد به فراگیری تعالیم اسلامی ، در مدرسه علمیه شهرستان قاین ثبت نام کرد و دو سال در آنجا مشغول به تحصیل شد . 

همزمان با تحصیل در حوزه علوم اسلامی و حضور در سنگر علم و دانش ، در سنگر بسیج هم به خدمت مشغول بود و شبهای زیادی در مسجد جامع شهر، با شور و علاقه به حفاظت و پاسداری از دستاوردهای انقلاب می پرداخت و نگهبانی می داد . شوق وافر و روز افزون این شهید برای دفاع از مرز و بوم اسلامی و آرمان های مقدس نظام ، او را بر آن داشت تا به قسمت پذیرش سپاه پاسداران مراجعه نموده و علیرغم سن و سال کم ، با دستکاری در تاریخ تولد و افزودن دوسال به سنش ، ثبت نام نماید ، چرا که او حضور در جبهه را ، تداوم راه برادر شهید خود ، سید ابوطالب می دانست و برای رسیدن به آرزوی خود و نوشیدن شربت شهادت ، این اقدام را انجام داد .

 شهید عزیز پس از طی یک دوره 45روزه آموزشی در پادگان قدس شهرستان قاین ، به جبهه غرب وکامیاران اعزام شد . و پس از آن به مدت سه ماه برای دفاع از مرزهای اسلامی با متجاوزین بعثی به نبرد پرداخت . 

دفعه دوم درحالی که هنوز بیش از 20 روز از اعزامش به جبهه نگذشته بود ، در تاریخ 1/5/1365 در دیار عاشقان ، جزیره مجنون ، بر اثر اصابت گلوله به فیض عظمای شهادت نایل شد و در جوار رحمت الهی به برادر شهید خود پیوست.

به ترتیب از بالا سمت راست ایستاده شهید مصطفی اسماعیلی ،آقای حسینعلی نظری،آقای تقی باقری ،آقای اسماعیل ملکی.از پایین سمت راستحاج رضا نظرجانی،حاج عیسی یعقوبی و زین العابدین قائمی از قاین