شهید علیرضا امیرآبادی زاده
تاریخ تولد :1346
نام پدر :حسن
تاریخ شهادت : 22/12/1365
محل تولد :خراسان /بیرجند /امیرآباد
طول مدت حیات :19
محل شهادت :شلمچه
مزار شهید :روستای امیرآباد

علیرضا امیرآبادی زاده فرزند حسن در سال 1346 در روستای «امیرآباد» پایین از توابع شهرستان بیرجند متولد شد. دوران کودکی و تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش گذراند، سپس به علت مشکلات اقتصادی ترک تحصیل نمود و به کار بنایی پرداخت. جوانی مقید به فرایض مذهبی بود و نمازش را به موقع و حتی الامکان به جماعت در مسجد اقامه می‌نمود. در کلیه‌ی جلسات مذهبی با شور و شوق شرکت می‌کرد. با تشکیل بسیج به عضویت پایگاه بسیج روستا درآمد. وقتی به سن 18 سالگی رسید، برای انجام خدمت نظام وظیفه داوطلبانه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و پس از طی دوره آموزشی همراه لشگر 21 امام رضا (ع) به عنوان خدمه توپ عازم جبهه شد و هشت ماه خدمت کرد. سرانجام در تاریخ 22/12/1365 در منطقه‌ی عملیاتی شلمچه در سن 19 سالگی بر اثر اصابت ترکش به پیکر ایشان به شهادت رسید. پیکر پاک شهید پس از تشییع در بیرجند، در زادگاهش به خاک سپرده شد.


شهید علیرضا امیرآبادیزاده سوم خرداد سال 1346 در روستای امیرآباد از توابع شهرستان بیرجند متولد و در تاریخ 22/12/1365در شلمچه به شهادت رسید .


رایحه زیبای بهاری ، با عطرگل محمدی و بوی خوش گلهای سوسن و زنبق و شقایق، مژدگانی تولد فرزندانی را در این مرز وبوم می دهد که عمری به کوتاهی گل دارند . علیرضا نوگلی است که در یک خانه محقر روستایی در دامان پر مهر ومحبت والدینی زحمتکش ، پرورش یافت . تولدش در سوم خرداد سال 1346 درروستای امیرآباد از توابع شهرستان بیرجند بود . تا پایان دوره ابتدائی درس خواند و پس از آن به شغل کارگری روی آورد . دوران سربازی را به عنوان پاسدار وظیفه ، در جبهه های حق علیه باطل ، با دشمن زبون و صدامیان کافر به مبارزه پرداخت . سرانجام حین عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه ، به تاریخ 22/12/1365 جام شهادت را سرکشید و عاشقانه به سوی دوست پرواز کرد .
به گفته پدرشهید ، او در گردان توپخانه خدمت می کرد و حدود هشت ماه در جبهه بود . سومین فرزند خانواده و دارای اخلاقی خوب و لبانی پرخنده داشت . با اعضای خانواده بسیار صمیمی بود . عصبانی نمی شد و اگر احیاناً از موضوعی عصبانی یا ناراحت می شد به روی خودش نمی آورد . با مشکلات و سختیها دست و پنجه نرم می کرد و شکایت نمی نمود . در جلسات مذهبی ، کلاسهای قرآن و آموزشهای دینی شرکت می کرد . اوقات فراغت خود را با رفتن به مسجد ، مطالعه کتب ، بازی بادوستان و ورزش سپری می کرد . با کسانیکه ساز مخالفت با انقلاب اسلامی را می زدند ، خوب نبود . آرزوی شهادت داشت و نسبت به مسائل دینی ، اهل بیت عصمت وطهارت (ع) ، نماز و دعا و...... ارادت خاصی داشت ومقید بود . تواضع و فروتنی ، یکی دیگر از صفات وی بوده و در پایگاه بسیج فعالانه حضور داشت . سخنان امام خمینی (ره) را با دقت گوش می کرد و اهل مطالعه کت‌ب مذهبی بود . قبل از رفتن به سربازی ، خیلی علاقه داشت به جبهه برود ، ولی مشکلات موجود در خانه به او اجازه نمی داد گام در این مسیر بگذارد . پدر شهید در ادامه می گوید : شب 21 ماه رمضان بود که او را در خواب دیدم . او می گفت : « شما فکر کردید من مرده ام ، ولی من زنده هستم .» در همین حال دستم را به گردن او داشتم .
روحش شاد و یادش گرامی.