یادواره شهدا و رزمندگان توپخانه سپاه خراسان بزرگ

شهید بلوکی-محمد

شهید بلوکی-محمد


شهیدمحمد بلوکی
نام پدر: محمدابراهیم
تاریخ تولد: 6-10-1341 شمسی
محل تولد: خراسان رضوی - نیشابور 
پاسدار- متاهل 
فرمانده توپ
تاریخ شهادت : 22-12-1363 شمسی
محل شهادت : جزیره مجنون-بدر
گلزار شهدا:فدیشه 
خراسان رضوی - نیشابور
شهدای توپخانه لشگر 5 نصر و ویژه شهداx
پاسدار شهید محمد بلوکی،فرمانده توپ،توپخانه لشگر5 نصر

شهید محمد بلوکی برادر بزرگتر شهید علی بلوکی نیز در تاریخ 1363/12/22 در عملیات بدر

(جزیره مجنون ) به فیض عظیم شهادت نایل گردید در حالی که پدر و مادر این شهید عزیز

 مقدمات مراسم عروسی فرزند دلبندشان محمد را آماده کرده بودند و  روز شماری می کردند

که محمد از جبهه برگردد و مراسم عروسی اش را برگزار کنند .


شهید علی بلوکی در تاریخ 1361/5/2 در عملیات رمضان به فیض عظیم شهادت

نایل آمد و بعد از گذشت حدود 15 سال که مفقود الاثر بود ، بقایای پیکر مطهر این شهید عزیز در تاریخ

1376/7/17 در روستای فدیشه تشییع و به خاک سپرده شد .



دست نوشته ای از شهید محمد بلوکی در پایگاه بدر ایلام  به تاریخ 14 / 05 /62 :  

روز نسبتا خوبی بود و کمتر حمله ی هوایی انجام گرفت و یکی دو مرتبه بیشتر نبود . و حتی در محدوده ی دید ما خبری نبود . هم اکنون شب است و من تنها می باشم . برادرا ن دیگر خوابیده اند و من در چادر تنها هستم و دور فانوس انواع حشره ها پرواز می کنند . اما کمی دورتر گاهی آتش کاتیوشا ی ما زمین را روشن می کند و چندین گلوله نصیب کافران صدامی می کنند . و بعد از چند لحظه آنها با استفاده از پول مردم مستضعف عراق ، کویت و عربستان سعودی و دیگران چندین خمپاره به روی نیروهای اسلام پرتاپ می کنند . خدایا ! این برادرانی که هم اکنون زیر خمپاره و توپ دشمن می باشند ، آمده اند تا تو را و دین تو را یاری کنند . خدایا ! همانطور که معجزات تو فراوان اتفاق می افند ، آنها را بیشتر کن و این عزیزان را حفظ بفرما . خدایا ! توفیق بده تا راه بسته شده ی کربلا را این نیروهای مخلص باز بگردانند . خدایا! معبودا !مولای من ! سرور من ! به این بنده ی روسیاه توفیق بده تا جان دارم در راه تو گام بردارم .خدایا ! این بدن و عضلات و تمامی پوست و استخوانم مال توست و من از خود هیچ ندارم . خدایا ! توفیق بده تا آنها را در راه تو فدا کنم. خدایا! توفیق بده تا بتوانم تا آخرین قطره ی خونم را در راه اسلام عزیز فدا کنم . خدایا ! معبودا ! هم اکنون خود شاهدی که در میان این کوه ، زیر این چادر ، در کنار فانوس که لحظه ای صدای توپ و خمپاره خاموش نمی شود ، همینجا که رودخانه با صدای شبانگاهی خود دل کوه را نوازش می دهد ، اینجا پروانه ها آمده اند و دور فانوس می چرخند و شاید از راه دوری نور ضعیف فانوس را دیده باشند ، ولی آنها شتابان می چرخند تا جان خود را فدای نور کنند و چندین عدد هم فدا شده اند . و بقیه شتابان می چرخند . خدایا ! ما هم هر کدام از یک شهر و دیار ی آمده ایم و نور پرفروغ اسلام را دیده ایم و نور رهبر عزیزمان امام خمینی را دیده ایم ، حاضریم پروانه وار خودمان را فدای اسلام و امام عزیزمان بکبنم و خدا را صد هزار مرتبه شکر می کنم که در این زمان زندگی می کنم و در 30 سال پیش به دنیا نیامده ام .    

فرازهایی از وصیت نامه ی پاسدار شهید محمد بلوکی :

از خداوند متعال می خواهم اگر چه مثل حسین (ع) به دنیا نیامده و مثل او زندگی نکرده ام و مثل او هم نمی توانم به شهادت برسم ولی بار الهی مرا حسین گونه بپذیر .

پدر و مادر ! امیدوارم که صبر را پیشه ی خود قرار دهید که صبر به گفته ی امام علی (ع) سر ایمان است و ایمان بدون صبر مانند انسان بدون سر می باشد . و امیدوارم که شما با صبر و بردباری الگویی برای دیگران باشید و این را بدانید که ما امانتی هستیم از طرف خدا در این دنیا و خدا یک روز ما را به شما داد و حالا هم گرفته ، پس شما از پس دادن امانت خدا ناراحت نباشید . ما که روز ی این دنیای فانی را باید رها کنیم ، پس چه بهتر که در راه خدا باشد .

پدر و مادر گرامی ! اگر شما آرزو داشتید که پسرانتان در پیری عصای دست شما باشند ولی نتوانستیم ، معذرت می خواهم بدانید که یار و مددکار همه ، خدا می باشد .

مادر عزیز و مهربان ! اگر چه در شبهای سرد و گرم و شبهای طوفانی و طولانی بر بالین من نشستی و مرا شیر دادی و بزرگ کردی و در این کار متحمل زحمات فراوان شدی و در هواهای سرد و میان یخ برای من لباس شستی ،از شما ممنون می باشم و اجر آن را از حضرت زهرا (س) دریافت داری .

ای پدر گرامی ! اگر شما هم برای تأمین مخارج و بقیه ی خانواده .... خود متحمل زحماتی شدی و سرمایه ی جوانی خود را در این راه از دست دادی ، امیدوارم که به اجر و پاداش اخروی برسید . ان شاء ا... .

از دوستان و آشنایا تقاضای عفو و گذشت دارم و ازتمام کسانی که به من حرفی گفته و یا غیبت کرده اند ، گذشت کردم .

                                       والسلام               محمد بلوکی            تاریخ 5 / 4 / 1363


     


ایستاده از سمت راست :نفر چهارم شهید محمد بلوکی

قبل از شروع عملیات بدر - اهواز سال 1362


نشسته از سمت راست نفر سوم شهید محمد بلوکی 



توپخانه سپاه خراسان

شهدای توپخانه لشگر 5 نصر و ویژه شهدا

شهیدمحمد بلوکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی