یادواره شهدا و رزمندگان توپخانه سپاه خراسان بزرگ

شهید تجری-علی

شهید تجری-علی

شهیدعلی تجری

نام پدر:حسین

تاریخ تولد:10-1-1342شمسی

محل تولد:گلستان-علی آباد

سرباز - دیدبان

تاریخ شهادت17-5-1364شمسی

محل شهادت:مهران

گلزارشهدا: الازمن

گلستان- علی آباد

گروه توپخانه61محرم


از راست شهیدعباس دلاور،شادلو،شهید علی تجری،اتشبار کاتیوشا سال63-64


از راست شهید علی تجری دیدگاه گیسکه مشرف به شهر مندلی عراق سال63-64

از راست شهید دلاور، شهیدتجری،کارپیشه،شادلو،       ،ترابی

از راست :شاگردی،شهیدتجری،        ،شادلو،       ،ساعی ،دیدگاه گیسکه مشرف به شهر مندلی عراق سال63-64







برگی از وصیت نامه شهید 

ای ملت پیام رسان خون شهیدان اسلام باشید/ «شهید علی تجری»+دستخط شهید

شما باید برای این انقلاب و قرآن زحمت بکشید و همچون زینب(س) وارث خون شهدا رساندن پیام آن به گوش مردم باشید و خواهرم چادر سیاه تو کوبنده تر از خون من است و همواره سعی کن حجاب اسلامیت را حفظ کرده و تا مشت محکمی باشد بر دهان منافقان از خدا بی خبر باشد و خواهرانم شما هیچ وقت دعای برای امام و رزمندگان را از یاد نبرید.

نوید شاهد گلستان؛ شهید علی تجری/ دهم فروردین 1342، در روستای برفتان از توابع شهرستان علی آبادکتول به دنیا آمدپدرش حسین، دامدار بود و مادرش معصومه نام داشت.تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. معلم بود. از سوی سپاه پاسداران در جبهه حضور یافت. هفدهم مرداد 1364، با سمت دیده بان در مهران بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر و صورت، شهید شدمزار او در گلزار شهدای امامزاده الازمن شهرستان زادگاهش واقع است.

ییی


فرازهایی از وصیت نامه شهید علی تجری:


وَ لاتَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فی سَبیلِ اللّهِ أَمْواتٌ بَلْ أَحْیاءٌ وَ لکِنْلاتَشْعُرُونَ/ بقره آیه 154

کسی را که در راه خدا کشته شد مرده مپندارید، بلکه جاوید است ولکن شما این حقیقت را در نخواهید یافت.

با عرض سلام به شما ملت شهید پرور و سلام بر ارواح پاک شهیدان کربلا و شهیدان که جسمشان در زیر تانک های دشمن له شد و با درود بر یگانه منجی عالم بشریت  حضرت مهدی(عج) و رزمندگان اسلام


اکنون قلم به دست گرفته ام و می خواهم وصیتی کنم و چند کلمه ای قابل عرض می باشد:                                حال که چنین شد که آمریکای جنایتکار بوسیله مزدور و ژاندارمش در منطقه (صدام) به خاک اسلامی ما تجاوز کرده است، این وظیفه ماست که از کشور و انقلابمان محافظت و دفاع کنیم. پس بنابر وظیفه ای که دارم عازم میدان نبرد می شوم و با فریاد لااله الاالله می گویم اگر شهید شدم بر مزارم گریه نکنید و اگر اسیر شدم انتظار آمدن یک اسیر را نکشید و اگر مجروح شدم به ملاقاتم هجوم نیاورید و اگر ناپدید شدم فراموشم کنید و به یاد شهید گم گشته در قبرستان که رفتید برایم نیز فاتحه ای بخوانید.

یک پیام برای پدر ارجمندم: پدرم حلالم کن و آن وظیفه ای که داشتم نتوانستم جذب اعلاء کنم. پدرم آیا از اینکه از وجود پر ثمر عمرت یک شهید پرورش یافته افتخار نمی کنی؟ آیا از اینکه توانستی در مهمترین برهه از زمان و آن هم در زمانیکه اسلام عزیز مورد جملات گوناگون گرگهای عمر و شب قرار گرفته است قربانی ناقابلی را اهدا کنی خرسند نیستی؟ اگر چوابت مثبت است که درود خدا و رسول خدا بر تو باد که چه خوب اسلام را شناخته ای و از امتحان الهی سربلند و فاتح بیرون آمدی.

پیامی برای مادر مهربانم: مادر عزیزم حلالم کن. مادر عزیزم خوب میدانم که طاقت شنیدن خبر شهادت فرزندت را نداری ولی بدان که باید صبر و استقامت کرد و می دانم که هر چند برایت خبر ناگواری است. ولی برای خدا و برای اینکه روحم آزرده نشود.

از شما تنها یک خواهش دارم و آن اینکه هرگز برایم اشک نریزید و اگر اشکی بر مزار من بریزید برای اسلام بریزید.

پیامی برای خواهران مهربانم شما باید برای این انقلاب و قرآن زحمت بکشید و همچون زینب(س) وارث خون شهداء رساندن پیام آن به گوش مردم باشید و خواهرم چادر سیاه تو کوبنده تر از خون من است و همواره سعی کن حجاب اسلامیت را حفظ کرده و تا مشت محکمی  بر دهان منافقان از خدا بی خبر باشد و خواهرانم شما هیچ وقت دعای برای امام و رزمندگان را از یاد نبرید.

پیامی هم برای برادرانم: برادران عزیزم شما هم ادامه دهنده راه شهدا گلگون کفن دشت کربلای ایران باشید و همچون دیگر رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل شرکت کنید و این شعار را هیچ وقت از یاد نبرید:

خدایا، خدایا تا انقلاب مهدی(عج) خمینی را نگهدار/ والسلام

پر اهتزاز باد پرچم لااله الاالله و محمد رسول الله در سطح جهان به فرماندهی امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

آنکس که تو را شناخت جان را چه کند/ فرزند و عیال و خانمان را چه کند

دیوانه کنی هر دو جهانش بدهی/ دیوانه تو هر دو جهان را چه کند

علی تجری/ بیست و هشتم آذر 1361

توپخانه سپاه خراسان

دیدبانی61

شهدای گروه توپخانه 61 محرم

شهیدعلی تجری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی