یادواره شهدا و رزمندگان توپخانه سپاه خراسان بزرگ

شهید صداقت مروجی-عبدالغفور

شهید صداقت مروجی-عبدالغفور

شهیدعبدالغفورصداقت مروجی

نام پدر: نورعلی

تاریخ تولد: 1-10-1344 شمسی

محل تولد: خراسان رضوی - نیشابور

پاسدار-مجرد

خدمه توپ

تاریخ شهادت : 23-10-1365 شمسی

محل شهادت : شلمچه 

گلزار شهدا:قره گل

خراسان رضوی - نیشابور

شهدای توپخانه تیپ 21 امام رضا(ع)


شهید عبدالغفور صداقت مروجی

نام پدر : نورعلی

محل و تاریخ ولادت : 1/10/1344 روستای قره گل

محل و تاریخ شهادت : 23/10/1365 شلمچه

محل دفن : روستای قره گل

 

 والذین جاهدوا فینا لندینهم سبلنا (قرآن کریم)

از دریای خون شنا کنید تا به ساحل حقیقت رسید . امام علی (ع)

ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد . امام خمینی

با سلام و درود به رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، امام امت خمینی کبیر و با درود و سلام بر پدر و مادر عزیزم ... در این لحظه از زمانی که جهانخوران بین الملل در صدد این هستند که انقلاب اسلامی ما را که با خون هزاران شهید و معلول به دست آمده است در هر زمان و با هر طریق به نابودی بکشند وظیفۀ خود دانستم که باید از انقلاب اسلامی ایران به اندازۀ توانایی کم خودم کمک کنم و قطرۀ کوچکی از دریای بیکران و پر خروش انقلاب اسلامی باشم و به ندای امام حسین (ع) که فرموده است هل من ناصر ینصرنی و به ندای فرزند رشیدش امام امت خمینی کبیر لبیک بگویم .

و ای مادر عزیزم ! شما حلالم کن زیرا تو زحمت بسیاری بر من کشیدی و من نتوانستم جبران زحمت های بیکران شما را بکنم و انجام وظیفه نمایم بلکه بسیار شما را اذیت نمودم . موجبات ناراحتی شما را فراهم کرده ام .

مادر جان ! می دانم که از این که تو را تنها گذارده و به جبهه آمدم ناراحتی اما چه می شود کرد که فرمان امام است و رضای خدا در این فرمان و ... برای به دست آوردن رضای خدا باید از سر جان گذشت و همۀ ناراحتی ها را و مصیبت ها را باید تحمل کرد . در موقعی که اسلام جوانان را به یاری می طلبد آیا می توان در کنج خانه نشست و تماشا کرد . من مرگ در خانه را بر خود ننگ می دانستم .

پدر و مادرم ! در این راه اگر خداوند تبارک و تعالی شهادت نصیبم گرداند مبادا بر مرگ من گریه و زاری کنید شما . بلکه افتخار کنید ... فرزندی بزرگ کرده اید و او را در راه خدا داده اید تا دین خود را یاری کند و باید استقامت کنید .

پدر ارجمندم ! مرا حلال کن چون تو بر من زحمات زیادی کشیدی . خواهرانم و برادرانم ! با درستان و خواندنتان و با زبانتان و قلمتان از اسلام عزیزمان دفاع کنید و با شجاعت در مقابل دشمن ایستادگی کنید . مبادا در مرگ برادرتان ... ناراحتی از خود نشان دهید بلکه افتخار کنید برادری داشته اید و در راه اسلام داده اید چون جان برادرتان در مقابل اسلام بی ارزش است .

انا لله و انا الیه راجعون       همه از خدائیم و به سوی خدا می رویم .

از خویشان و قومان و دوستان همگی حلالیت می طلبم .

السلام علیکم و رحمت الله      مورخۀ 17/7/65


۲۱ امام رضا(ع)

شهدای توپخانه تیپ 21 امام رضا(ع)

شهیدعبدالغفورصداقت مروجی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی