یادواره شهدا و رزمندگان توپخانه سپاه خراسان بزرگ

شهید سبزی-عیدمحمد

شهید سبزی-عیدمحمد

شهیدعیدمحمد سبزی

نام پدر: محمدتقی 

تاریخ تولد: 14-2-1343 شمسی

محل تولد: خراسان رضوی - نیشابور 

بسیجی مجرد

دیدبان

تاریخ شهادت : 24-4-1365 شمسی

محل شهادت : مهران-کربلای1

گلزار شهدا: ینگجه 

خراسان رضوی - نیشابور

توپخانه تیپ 21 امام رضا (ع)

http://s4.picofile.com/file/8372851668/1.jpg


http://s4.picofile.com/file/8372851634/Capture.jpg


http://s2.picofile.com/file/8372851618/image_2019_9_19_12_16_8_962_WcZ.jpg


از شهید عید محمد سبزی بگویم که روستازاده ایی با تحصیلات عالی دررشته جغرافیابود. . با تلاش وزحمت خانواده وخودش که تابستانها را جهت تامین مخارج تحصیلش بکار در نانوایی وغیره مشغول میشد وبقیه مواقع به تحصیلاتش میرسید.

از تلاش وافرش در مسئولیت دیدبانی لشکر تا بیسیم چی فرمانده توپخانه بودنش ویا از دیدبان  برون مرزی اش که تا کیلومترها درون خاکریزهای دشمن نفوذ میکرد وگرای مواضع دشمن را می داد تا رزمندگان بتوانند به پیروزی برسند

وصیتنامه:

ان الله اشتری من المؤمنین انفسهم و اموالهم

بان لهم الجنه یقتلون فی سبیل الله فیقتلون و یقتلون وعداًعلیه حقا

خدا جان و مال اهل ایمان را به بهای بهشت خریداری کرده آنها در راه خدا جهاد می کنند که دشمنان دین را به قتل رسانند و یا خود کشته شوند . این وعده قطعی است .

... حال که خداوند توفیق داده تا این که در راه خدا گام بردارم و به ندای امام امت لبیک گویم خدا را شکر می کنم  . خداوندا ! تو خود می دانی در اندرون من بجز در راه تو قدم برداشتن چیزی دیگر نیست و جز تو کسی دیگر را نپرستیده ام . اشهد ان لا اله الا الله .

بارالها ! اگر در روزه و نمازم سستی کرده ام آن هم از غفلت بوده ، از تو می خواهم که با نثار خونم در راهت مرا ببخشید .

بارالها ! هر حرفی که در بین جمع می گفتم فقط  برای تو بوده نه برای دیگران . خداوندا! مرا تا آخرین لحظه های زندگیم  در راه خودت قرار بده و یک آن به خودم وامگذار .

حال که سعادت جبهه آمدن نصیبم شده و در راه هستم خدای خود را شکر بسیار می کنم . دشمنان همیشه هر گامی که برداشته می شود و در مقابل آن سد ایجاد می کنند . آن هم از غفلت بوده ، از تو می خواهم که با نثار خونم در راهت مرا ببخشید .

ای وای برآن کسانی که هنوز از خواب غفلت بیدار نشده اند و یا نمی خواهند بیدار شوند و به خواب خرگوشی خود ادامه دهند و از خواب زمستانی خود 
نمی خواهند بیدار شوند و دریای خونی شده را ببینند و یا این که به نام اسلام حق دیگران را می خورند ، همانا بدانند که اگر در این دنیا نتوانستیم جلو آنها را بگیریم در آخرت از ذره ذره حق خودمان نخواهیم گذشت .

بارالها ! تو خود می دانی که همیشه در راه خودت می خواستم گام بردارم و این تو بودی که مرا نجات داده ای  .

ای دوستان و آشنایان ! همانطور که می دانید ... در روز حساب به حساب ما رسیدگی می کنند ، چه بهتر که همین امروز خود به حساب خود رسیدگی کنیم . و ای دانشجویان ! همانا پایگاه شما باید از همه محکم تر و استوارتر باشد و سنگر دانشگاه ها را باید به خوبی حفظ کنید . وای اگر روزی رسد که دشمن دوباره پا به دانشگاه ها بگذرد آن وقت است که خون شهدا را پایمال خواهیم کرد و نظاره گر اعمال زشت که باعث شکت شده خواهیم بود ولی این دشمنان باید بدانند تا این جوانان برومند انقلاب هستند هیچوقت نخواهند گذاشت که دم بالا بیاورند و نفس بکشند .

ای آنان که خود را روشنفکر به حساب می آورند و از غرب و شرق مایه می گیرند که در گمراهی بسر می برند  و هنوز بویی از انقلاب نبرده اند خود را از این منجلاب زندگی نجات دهند و به انقلاب بپیوندید و ای آنان که در درون انقلاب به انقلاب ضربه می زنید و گناه شما بزرگ ترین گناه است .

مادرعزیزم ! با شهادت فرزند کوشش کن که گریه نکنی و دشمنان را همیشه خوار و ذلیل کنی و خواهرانم ! ... حجابتان را حفظ کنید و با حجابتان به خون شهدا ارزش قائل هستید ...

توپخانه سپاه خراسان

دیدبانی21

شهدای توپخانه تیپ 21 امام رضا(ع)

شهیدعیدمحمد سبزی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی