شهیدعیدمحمد سبزی

نام پدر: محمدتقی 

تاریخ تولد: 14-2-1343 شمسی

محل تولد: خراسان رضوی - نیشابور 

بسیجی مجرد

دیدبان

تاریخ شهادت : 24-4-1365 شمسی

محل شهادت : مهران-کربلای1

گلزار شهدا: ینگجه 

خراسان رضوی - نیشابور

توپخانه تیپ 21 امام رضا (ع)


http://s2.picofile.com/file/8372851618/image_2019_9_19_12_16_8_962_WcZ.jpg


وصیتنامه:


ان الله اشتری من المؤمنین انفسهم و اموالهم

بان لهم الجنه یقتلون فی سبیل الله فیقتلون و یقتلون وعداًعلیه حقا

خدا جان و مال اهل ایمان را به بهای بهشت خریداری کرده آنها در راه خدا جهاد می کنند که دشمنان دین را به قتل رسانند و یا خود کشته شوند . این وعده قطعی است .

... حال که خداوند توفیق داده تا این که در راه خدا گام بردارم و به ندای امام امت لبیک گویم خدا را شکر می کنم  . خداوندا ! تو خود می دانی در اندرون من بجز در راه تو قدم برداشتن چیزی دیگر نیست و جز تو کسی دیگر را نپرستیده ام . اشهد ان لا اله الا الله .

بارالها ! اگر در روزه و نمازم سستی کرده ام آن هم از غفلت بوده ، از تو می خواهم که با نثار خونم در راهت مرا ببخشید .

بارالها ! هر حرفی که در بین جمع می گفتم فقط  برای تو بوده نه برای دیگران . خداوندا! مرا تا آخرین لحظه های زندگیم  در راه خودت قرار بده و یک آن به خودم وامگذار .

حال که سعادت جبهه آمدن نصیبم شده و در راه هستم خدای خود را شکر بسیار می کنم . دشمنان همیشه هر گامی که برداشته می شود و در مقابل آن سد ایجاد می کنند . آن هم از غفلت بوده ، از تو می خواهم که با نثار خونم در راهت مرا ببخشید .

ای وای برآن کسانی که هنوز از خواب غفلت بیدار نشده اند و یا نمی خواهند بیدار شوند و به خواب خرگوشی خود ادامه دهند و از خواب زمستانی خود 
نمی خواهند بیدار شوند و دریای خونی شده را ببینند و یا این که به نام اسلام حق دیگران را می خورند ، همانا بدانند که اگر در این دنیا نتوانستیم جلو آنها را بگیریم در آخرت از ذره ذره حق خودمان نخواهیم گذشت .

بارالها ! تو خود می دانی که همیشه در راه خودت می خواستم گام بردارم و این تو بودی که مرا نجات داده ای  .

ای دوستان و آشنایان ! همانطور که می دانید ... در روز حساب به حساب ما رسیدگی می کنند ، چه بهتر که همین امروز خود به حساب خود رسیدگی کنیم . و ای دانشجویان ! همانا پایگاه شما باید از همه محکم تر و استوارتر باشد و سنگر دانشگاه ها را باید به خوبی حفظ کنید . وای اگر روزی رسد که دشمن دوباره پا به دانشگاه ها بگذرد آن وقت است که خون شهدا را پایمال خواهیم کرد و نظاره گر اعمال زشت که باعث شکت شده خواهیم بود ولی این دشمنان باید بدانند تا این جوانان برومند انقلاب هستند هیچوقت نخواهند گذاشت که دم بالا بیاورند و نفس بکشند .

ای آنان که خود را روشنفکر به حساب می آورند و از غرب و شرق مایه می گیرند که در گمراهی بسر می برند  و هنوز بویی از انقلاب نبرده اند خود را از این منجلاب زندگی نجات دهند و به انقلاب بپیوندید و ای آنان که در درون انقلاب به انقلاب ضربه می زنید و گناه شما بزرگ ترین گناه است .

مادرعزیزم ! با شهادت فرزند کوشش کن که گریه نکنی و دشمنان را همیشه خوار و ذلیل کنی و خواهرانم ! ... حجابتان را حفظ کنید و با حجابتان به خون شهدا ارزش قائل هستید ...