شهید عبدالغفور صداقت مروجی

نام پدر : نورعلی

محل و تاریخ ولادت : 1/10/1344 روستای قره گل

محل و تاریخ شهادت : 23/10/1365 شلمچه

محل دفن : روستای قره گل


وصیتنامه:

 
 والذین جاهدوا فینا لندینهم سبلنا (قرآن کریم)

از دریای خون شنا کنید تا به ساحل حقیقت رسید . امام علی (ع)

ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد . امام خمینی

با سلام و درود به رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، امام امت خمینی کبیر و با درود و سلام بر پدر و مادر عزیزم ... در این لحظه از زمانی که جهانخوران بین الملل در صدد این هستند که انقلاب اسلامی ما را که با خون هزاران شهید و معلول به دست آمده است در هر زمان و با هر طریق به نابودی بکشند وظیفۀ خود دانستم که باید از انقلاب اسلامی ایران به اندازۀ توانایی کم خودم کمک کنم و قطرۀ کوچکی از دریای بیکران و پر خروش انقلاب اسلامی باشم و به ندای امام حسین (ع) که فرموده است هل من ناصر ینصرنی و به ندای فرزند رشیدش امام امت خمینی کبیر لبیک بگویم .

و ای مادر عزیزم ! شما حلالم کن زیرا تو زحمت بسیاری بر من کشیدی و من نتوانستم جبران زحمت های بیکران شما را بکنم و انجام وظیفه نمایم بلکه بسیار شما را اذیت نمودم . موجبات ناراحتی شما را فراهم کرده ام .

مادر جان ! می دانم که از این که تو را تنها گذارده و به جبهه آمدم ناراحتی اما چه می شود کرد که فرمان امام است و رضای خدا در این فرمان و ... برای به دست آوردن رضای خدا باید از سر جان گذشت و همۀ ناراحتی ها را و مصیبت ها را باید تحمل کرد . در موقعی که اسلام جوانان را به یاری می طلبد آیا می توان در کنج خانه نشست و تماشا کرد . من مرگ در خانه را بر خود ننگ می دانستم .

پدر و مادرم ! در این راه اگر خداوند تبارک و تعالی شهادت نصیبم گرداند مبادا بر مرگ من گریه و زاری کنید شما . بلکه افتخار کنید ... فرزندی بزرگ کرده اید و او را در راه خدا داده اید تا دین خود را یاری کند و باید استقامت کنید .

پدر ارجمندم ! مرا حلال کن چون تو بر من زحمات زیادی کشیدی . خواهرانم و برادرانم ! با درستان و خواندنتان و با زبانتان و قلمتان از اسلام عزیزمان دفاع کنید و با شجاعت در مقابل دشمن ایستادگی کنید . مبادا در مرگ برادرتان ... ناراحتی از خود نشان دهید بلکه افتخار کنید برادری داشته اید و در راه اسلام داده اید چون جان برادرتان در مقابل اسلام بی ارزش است .

انا لله و انا الیه راجعون       همه از خدائیم و به سوی خدا می رویم .

از خویشان و قومان و دوستان همگی حلالیت می طلبم .

السلام علیکم و رحمت الله      مورخۀ 17/7/65


۲۱ امام رضا(ع)