شهیدحسین انتظاریان

نام پدر: عباسعلی
                                                           

تاریخ تولد: 1-1-1337 شمسی


محل تولد: خراسان رضوی - نیشابور

پاسدار-متاهل

دیدبان


تاریخ شهادت : 28-11-1364 شمسی


محل شهادت : فاو 


گلزار شهدا: بهشت فضل 

خراسان رضوی - نیشابور

شهدای توپخانه تیپ 21 امام رضا(ع)

وصیت نامه شهید: ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون
هرگز مپندارید آنان که در راه خدا کشته شده اند مرده گانند بلکه زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می خورند . شهادت دری است از درهای بهشت که خداوند متعال برای بندگان خاص خودش می گشاید و مرگ آنان را در شهادت قرار می دهد . من می دانم که لیاقت شهادت را ندارم و شهادت نصیب افراد مؤمن و پرهیزکاری می شود که خود ساخته باشند و آنی از یاد خداوند غافل نشوند و همیشه در فکر خدمت به خلق خدا و اسلام عزیز هستند و شب و روزی برایشان نیست و از هیچ کوششی در راه خدمت به اسلام و انقلاب دریغ ندارند .
خدایا ! تو شاهد باش که من هدفی جز تو و مقصودی جز راهی که خودت توسط پیامبرت (ص) و امامان معصوم (ع) به من نشان داده ای ندارم و عشقی جز شهادت در راه تو را ندارم و تمام امیدم به توست و غیر تو پناهگاهی ندارم هر چند بنده ای ذلیل و معصیت کارم و بار گناهانم بر دوشم سنگینی می کنند منتها از درگاه لطف و کرمت ناامید هم نیستم و به فضل و کرمت چشم دوخته ام و امیدوارم که لطف و رحمتت شامل حالم بشود ، ان شاء الله . و این حقیر چند تذکری دارم ، امیدوارم به گوش بگیرید و به آن عمل کنید ، ان شاء الله .
عزیزانم ! امروز ما ملت ایران امانت بزرگی را دارا می باشیم که این امانت از جانب خداوند متعا ل و توسط فدارکاری و جانبازی هزاران هزار شهید و معلول به دست ما رسیده است و امانتی است که هزار و چهارصد و اندی برای تحقق آن ، اولیاء و مقربین خداوند تلاش و کوشش فراوانی کرده اند و جان ها و سرها در راه به ثمر رسیدن آن داده اند و ما که دم از اسلام و مسلمان بو دن می زنیم باید بدانیم که در قبال این شهدا و جانبازان ، در درگاه خداوند متعال مسئول هستیم و باید سعی داشته باشیم وظایفی که برعهده فرد فرد ما است انجام دهیم و بدانیم که به هیچ وجه نمی توانیم از زیر مسئولیتی که در قبال شهدا و جانبازان ، ائمه معصومین (ع) داریم شانه خالی کنیم مگر این که همان راهی را که آنها رفته اند برویم تا که هم در دنیا و هم در آخرت روسفید باشیم . و حال باید ببینیم که انبیا و معصومین (ع) چرا این راه را انتخاب کرده اند و به این راه رفته اند و در صورتی که می توانستند از تمام نعمات این دنیا به نحو احسن استفاده کنند و مثل حضرت سلیمان (ع) که خداوند آنچنان قدرتی به آن داده بود که بر تمام موجودات عالم حکومت می کرد و در عین حال باز هم تسلیم امر پروردگارش شد و این دنیای فانی را وداع گفت پس ما باید تا می توانیم فکر مادیات و ظواهر دنیا را از سرخود بیرون کنیم و دنیا را فقط پلی برای رسیدن به سرای جاوید قرار دهیم و قدری بیندیشیم که در موقع رفتن از این دنیای فانی چه توشه ای و کوله باری برای قیامت و آخرت خودمان فراهم کرده ایم و روزی را به یاد بیاوریم که تنها چیزی که به درد ما می خورد اعمال پسندیده و کارهای خی ر و نماز و روزه و خمس و زکات ما است که به فریاد ما می رسد و باعث نجات ما از آتش جهنم می شود .
و حال از پدر بزرگوارم و مادر عزیزم می خواهم که مرا ببخشند و مراحلال کنند چون که من نمی توانم زحماتی را که برای من کشیده اند و متحمل ناراحتی ها و سختی ها شده اند ج بران نمایم و از خداوند متعال می خواهم که ان شاء الله در آخرت ، لطف و رحمتش شامل حالتان بشود . واز شما می خواهم که در مرگ من شیون و زاری نکنید چون که با گریه و زاری شما دشمن شاد می شود و شما باید با صبر و شکیبایی ، مشتی محکم بر دهن یاوه گویان و دشمنان اسلام بزنید و افتخار کنید که فرزندتان را در راه امام حسین (ع) و اسلام عزیز داده اید و در راهی داده اید که رضای خداوند و ائمه معصومین (ع) در آن هست .
و اما از برادرانم و خواهرم می خواهم اگر از من بدی و یا ناراحتی به آنها رسیده است مرا ببخشند و حلال کنند و توصیه ای به شما دارم که تا می توانید سعی کنید که اسلام و ائمه معصومین (ع) را بشناسید و ببینید که آنها چگونه زندگی کرده اند و چگونه زیسته اند و به چه راهی رفته اند . خودتان را و زندگی و فرزندانتان را با راه و روش آنها منطبق کنید و فرزندانتان را طوری تربیت کنید که رضای خداوند و ائمه معصومین(ع)در آن باشدوآنچه که به فکر دنیایتان هستید، به فکر آخرت خود باشید.
و اما از همسر عزیزم می خواهم که در این مدت محودی که با هم زندگی کردیم اگر ناراحتی و یا بدی از من سر زده است ، مرا برای رضای خداوند ببخشی و سعیت براین باشد آنطوری که من بارها گفته بودم زندگی کنید و افتخار کنی که همسر شهید هستی و این را به یاد داشته باشی همانطوری که امامان (ع) گفته اند اگر در برابر سختی ها و ناراحتی ها صبور و شکیبا باشی خداوند ، تو را در ثواب های من شریک قرار می دهد و ان شاء الله درآخرت لطف و رحمتش شامل حالت می شود و در کنار هم قرار می گیریم و اما توصیه دیگر که به تو همسرعزیزم دارم این است که از فرزندمان ...خوب مواظبت کنی و او را آنچنان تربیت کنی که پیامبر(ص) و امامان (ع) خودش را بشناسد و ببیند که آنها چگونه زندگی کرده اند و زیسته اند و به چه راهی رف ته اند و چگونه با ستمگران بیدادگر ستیز کرده اند و در راه خداوند متعال سختی ها و ناراحتی ها دیده اند و آخرش هم در راه خداوند به شهادت رسیده اند و همچنین آنطور تربیتش کن که ببیند پدر خودش به چه راهی رفته است و مقصود و هدفش از این راه چه بوده است و به او بگو که پدرت همان راهی را رفته است که پیامبران (ص) و امامان معصوم (ع) و دیگر شهدا رفته اند . بگو راهی را رفته است که امام امت ، خمینی بت شکن به ما یاد داده است . راهی که آدمی باید در برابر ظلم و ستم و بیدادگری طاغوت ها و طاغوتچه ها ایستاده و پوزه آنها را به خاک مذلت مالید .
و اما از دیگر قومان و خویشان و همسایگان می خواهم که اگر از من بدی و یا جسارتی دیده اند مرا ببخشند و حلال کنند و توصیه کلی که دارم این است که همیشه به دعاهای کمیل و نمازهای جمعه و دیگر دعاها اهمیت بدهید و همیشه در آن شرکت کنید چون که دعا ، سیم رابطی هست ما بین بنده و خداوند و بنده از این طریق می تواند به قربه الی الله برسد و خود را بسازد و از مادیات دنیا دل را بزداید و همیشه به یاد خدا باشد . ... ان شاء الله خداوند به شما توفیق خودسازی و تقوا عنایت کند و همیشه به یاد خداوند باشید و از دعا برای امام امت ، خمینی بت شکن کوتاهی نکنید و همچنین به هر طریق که می توانید به این انقلاب و جنگ تحمیلی کمک کنید که روزی خواهد رسید که پشیمان شود که چرا شما که می توانستید به یک شکلی به انقلاب و جبهه کمک کنید و نکردید و پشیمانی هم دیگر سودی ندارد . خدایا خدایا تا انقلاب مهدی (ع) خمینی را نگهدار و از عمر ما بکاه و برعمر