شهیدعبدالرضاشاکری

نام پدر: حسینعلی

تاریخ تولد: 9-7-1345 شمسی

محل تولد: خراسان شمالی - جاجرم - گرمه

سرباز - دیدبان

تاریخ شهادت : 8-2-1366 شمسی

محل شهادت : بانه -کربلای 10
                        
   گلزارشهدا:امامزاده جاجرم  
                    
خراسان شمالی - جاجرم
                       
شهدای گروه توپخانه 61محرم

 

قسمتی از وصیتنامه شهید:

بارالها برای جهاد با کفار مهیا می شوم و به سوی دیار عاشقان حسین(ع) و جایگاهی که فقط در آنجا می توان بسوی یگانه معبود و عاشق خود پرواز  و با او ملاقات نمود می شتابم و فکر میکنم در آنجاست که می توان به آرزوی دیرینه خود که در نماز ها و دعاهایم از خدا می خواستم که آن شهادت در راه اوست برسم و بدانید که هیچ چیز گلوی تشنه مرا سیراب نخواهد کرد جز شهادت در راه خدا.            والسلام



خاطره:

راوی:شهیدعبدالرضاشاکری مطلق

توکل به خداوند:


ساعت 6/15 دقیقه صبح بعد از نماز و دعای ندبه، آیاتی از کلام ا... مجید را قرائت نمودم و بعد از صرف صبحانه، آماده گرامیداشت نیمه شعبان شدیم. ساعت نه صبح با دادن شربت به بچه ها مراسم شروع شده اول آیاتی از قرآن مجید قرائت شد و بعد هم شعری توسط یکی از برادران قرائت شد و بعد توسط برادر کمالی نوحه سرایی به مناسبت نیمه شعبان اجرا شد. سپس به برادران ویفر و آب انگور (ساندیس) داده شد. در ضمن می خواستم آیه مبارک (و نرید ان نمن علی الذین ...) را پیدا کنم تا برای شروع مراسم اجرا نمایم. اما از هر کس حتی روحانی که آنجا بود پرسیدم، اسم سوره را نمی دانستند و قرآن کشف الایات هم نداشت. از همه ناامید شدم و گفتم: به امید خدا قرآن را ورق می زنم، شاید پیدا کنم. به محض اینکه قرآن را باز کردم، ‌همان آیه حتی درست مقابل چشمم در وسط صفحه بود و بنده این را یکی از معجزات الهی می دانم.