شهیدمحمدرضامماری

نام پدر: اسداله

تاریخ تولد: 4-2-1343 شمسی


محل تولد: نیشابور

پاسدار-مجرد

مهندسی

تاریخ شهادت : 24-12-1363 شمسی


محل شهادت : جزیره


گلزار شهدا: عبداله اباد 

خراسان رضوی - تخت جلگه

شهدای توپخانه تیپ 21 امام رضا(ع)

وصیتنامة شماره  1

شهادت می دهم اینکه خدای یکتا در تمام سراسر جهان حاکم و عادل است و شهادت می دهم اینکه یکصدو بیست وچهارهزار پیامبرکه اول آنان آدم و آخر آنان محمد(ص)فرستادة خداوائمة اطهار وبه نیابت ولایت فقیه از آنان پیام رسان پیامبرانند.

و شهادت می دهم اینکه روز قیامت روز بررسی به جرایم مسلّم و در انتظار آن هستیم و من به واسطة آن احساس وظیفه ای که کردم که جهان مستضعفین چشمشان به ما جوانان ایران است که ما می خواهیم چه کنیم و سرنوشت کودک امروز... و جـوان فردای ما به دست ما است و همینطور بر حسب اینکه امام فرمودند بسیج شوید و نگذارید داوطلبین خسته شوند و به واسطة یاری که آن خط حزب الله و لبیک گفتن به ندای امام حسین (ع) در روز عاشورا - هل من ناصرا ینصرنی - احساس وظیفه کرده و به جبهه نبرد حق و باطل آمدم تا بلکه بتوانم به وظیفة خویش عمل کرده باشم .

محمد رضا مماوی

وصیتنامة شماره   2

 

انا لله و انا الیه راجعون

ما از خدا هستیم و بازگشت همه به سوی خداست (قرآن کریم)

با درود و سلام به پیشگاه مقدس منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) و با سلام به رهبر بزرگوار انقلاب حضرت امام خمینی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران . او که با رهبری امام گونة خود ما را از منجلاب فساد نجات داد و ما را به سوی کمال عالی هدایت کرد چه بسا که بسیاری هم به کمال مطلق رسیدند و در راه حق پایدار ماندند و به لقاء خدا پرواز کردند .

سلام و درود بر شهیدان راه حق از صدر اسلام تا شهیدان کربلای ایران که برای حفظ اسلام با رهبری روح الله با سلاح ایمان و با اتکا به خدا به جبهه های نبرد رفتند و با ستمگران و متجاوزان که تا دندان مسلح بودند جنگیدند و در راه پاسداری از اسلام به شهادت رسیدند .

شهیدان راه خدا با حماسه های خونین خود صفحات تاریخ را روشن کرده اند. آنها درس چگونه زیستن را به ما آموختند و به ما آموختند که باید تسلیم ستمکاران نشویـم و اگر در این راه کشته شویم بهتر از ذلت است . شهیدان ما چون یاران اباعبدالله (ع) از امام خود حمایت کرده اند و یا درس گرفتن از سرور شهیدان حسین(ع) زیر بار ذلت نرفتندو تا پایان جان با دشمنان اسلام مبارزه کردند .

اینک ما هم با درس گرفتن از شهیدان و با رهبری روح الله تا پای جان با دشمنان اسلام مبارزه خواهیم کرد و اگر در این راه کشته شویم افتخار می کنیم که در این راه مقدس اسلام و در راه دین حق و برای حفظ قرآن کشته شده ایم . کشته شدن در راه معشوق بسیار شیرین است ولی

آن کس که خدا را شناخت جان را چه کند     فرزند و عیال و خان و مان را چه کند

دیــوانه کنـــی هــر دو جهــانش بـخشــی       دیــوانة تـو هـر دو جهــان را چه کند

بلی دنیا محل آزمایش است. ائمة اطهار(ع) می فرمایند که نباید به دنیا دل بست. دنیا برای مؤمن بی ارزش است همانطور که پیامبر اکرم(ص) می فرمایند :

الدنیا سجن المؤمن و جنت الکافر دنیا زندان مؤمن و بهشت کافر است .

بلی اینک اسلام عزیز از هر طرف مورد حمله و تجاوز قرار گرفته است و بر مسلمانان است که برای حفظ اسلام به پا خیزند و به دنیا دل نبندند و به فکر دیگر مسلمانان باشیم که در پیش چشمانمان مورد ظلم و تجاوز قرار گرفته اند . برای نجات مسلمانان در بند ستمگران ، باید قیام کرد . پیامبر اکرم (ص) می‌‌فرمایند : اگر مسلمانی مورد تجاوزقرارگیردوازبرادرمسلمان خودکمک بخواهدواو به کمک او نرود ، مسلمان نیست.

اینک مسلمانان جنوب و غرب کشور خودمان و مسلمانان لبنان ، فلسطین ، افغانستان ، عراق ووو که چگونه ظلم می شوند و از ما کمک می خواهند پس بر ماست که برای نابودی دشمنان اسلام بخصوص رژیم صهیونیستی عراق که سر سپردة تمام کفر است قیام کنیم و همانطور که امام عزیزمان جنگ را مسألة اصلی می دانند ما هم بسیج شویم و رژیم ضد اسلام را نابود کنیم . اینک اسلام در ایران خلاصه می شود و ما باید پشتیبان ولایت فقیه و دولت اسلامی ایران باشیم و واجب است که از اسلام که در خطر است دفاع کنیم .

نهضت خونین ایران جوشیده از نهضت انسان ساز اباعبدالله(ع) است و انقلاب ایران زمینه ساز ظهورحضرت مهدی ارواحنا له الفدا است‌‌و رژیم بعث عراق چون یزید مصمم است که حسین زمان و رهبران اسلام و مسلمانان پیرو دین اسلام را نابود کنند .

اینک وقت آن است که آن کسانی که آرزو می کردند کاش در کربلا می بودیم و حسین(ع) را یاری می کردیم ، اینک به پا خیزند و با یزیدیان زمان مبارزه کنند .

جبهه های نیلگون ایران بوی کربلا می دهد . دعاهای شب رزمندگان ، شب‌‌های عاشورا را زنده می کند . عشق و شوق رزمندگان شب های عملیات ، حماسة روز عاشورا را زنده می کند . حس می کنم که کربلا در چند قدمی ماست . حس می کنم حس می کنم ائمة اطهار(ع) دست ما را گرفته اند و به سوی کربلا می برند . حس می‌‌کنم که صدای اباعبدالله(ع) است که ما را به سوی کربلا می خواند . حس می کنم که دشمنان ، اسلام را احاطه کرده اند و ائمة اطهار(ع) از ما می خواهند که به مبارزه برخیزیم . اینک ما هم با تمام وجود در انتظار فرمان رهبر خود - روح الله - هستیم تا با فرمان او به قلب دشمنان اسلام حمله کنیم و در این راه هیچ آرزویی ندارم جز پیروزی اسلام و شهادت در راه خدا که نهایت آرزوی ماست .

اینک آگاهانه و (با) عشق به اسلام پا در این منطقه گذاشته ام و خشنودم که خـداوند منت گذاشت و توفیق داد که در صفوف ظفرمندان اسلام قرار گیرم برای یاری دین حق . هر چند کاری از دست این حقیر گنهکار بر نمی آید به هر حال باید هر اندازه که می توان یعنی تا پای جان به اسلام کمک کنیم تا رستگار شویم .

حضرت علی(ع) می فرماید : نصر الحق افلح . یعنی هر کس حق را یاری کند رستگار می شود . باید مواظب باشیم ازغیرحق پشتیبانی نکنیم.حضرت علی (ع) می فرماید : من صارع الحق صرعه. کسی که با حق کشتی بگیرد ، زمین می خورد.

بلی همانطور که رژیم بعث عراق برای نابود کردن دین حق ، با تمام قوا به کشور اسلامی ما حمله کرد ولی دیدیم حق چگونه باطل را به انزوا کشید و اینک نیروهای اسلام خواب راحت را از چشمان دشمنان اسلام گرفته است .

چون خداوند یار رزمندگان اسلام است ، این جنگ ایران با عراق ، جنگ یاران خدا بـا شیاطین است . باید دین خدا را یاری کنیم تا خداوند ما را یاری کند . همانطور که در قرآن می فرماید: ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم . اگر خدا را یاری کنید خدا هم شما را یاری می‌‌کند و قدم های شما را استوار می گرداند.

و اینک خداوند نعماتش را بر ما ارزانی داشته است . نعماتی که هرگز توان شکرگزاریش را نداریم . وقت آن شده است که از خواب غفلت بیدار شویم و به تاریخ اسلام بنگریم که حامیان اسلام با خون خود ، اسلام را به دست ما رسانده اند .

می دانید که پیامبر اکرم(ص) خاص اسلام چقدر با مشقات و سختی‌‌ها مبارزه کرد . امام حسین(ع) با تمام هستی برای حفظ اسلام قیام کرد . پس ای عزیزان نبادا درذلت بمیریم که حضرت علی(ع)درمحراب عبادت شهیدشد.مبادا بی‌‌تفاوت بمیریم که قمر بنی هاشم وعلی اکبر ووو در راه حسین(ع) شهید شدند و ای مادران مبادا از رفتن فرزندان خود به جبهه جلوگیری کنید که فردا در محضر خدا نمی‌‌توانید جواب زینب(س) را بدهید که تحمل 72 شهید را کرد .

سلام و درود بر مادرانی که درس شجاعت را از بانوان صدر اسلام آموختند . سلام بر مادرانی کا فرزندانشان را حسین وار تربیت می کنند و به نبرد یزیدیان می‌‌فرستند . ما باید هوشیار باشیم که خدای نخواسته راه باطل را انتخاب نکنیم .

خداوند مهربان راه حق را با رهبرانی که فرستاده است به ما نشان داده است و کتاب مقدس قرآن را در دسترس همگی ما قرار داده است و مبشّر قرآن یعنی پیامبر اکرم ، محمد بن عبدالله(ص) و دیگر ائمة اطهار نیز برای راهنمایی ما قیام کردند و در راه هدایت مـردم به سوی خدا شهید شدند و اینک خداوند نعمتی بزرگ به ما عطا کرده است که چنین رهبری بیدار برای هدایت ما فرستاده است . خدا نکند از امرش سرپیچی کنیم که اگر چنین شد مسلمان نیستیم . مسلمان واقعی کسی است که به احکام قرآن عمل کند و در قرآن کریم در آیه های زیادی به ما فرمان داده است که با کسانی که به کشور و یا حریم شما تجاوز کردند و در صدد توطئه
می باشند شما به مقابله با آنان برخیزید و آنها را نابود کنید .

اینک می دانید که رژیم بعث عراق چقدر جنایت کرده است . او که روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرده است ، او که بدون شرم از اسلام به ناموس مردم تجاوز کرده است و تمام شهرهای مرزی ما را ویران کرده است و هزاران مردم بی گناه را به شهادت رسانده است ، دیگر نمی شود با این کافر صلح کرد . آیا می شود با یزید صلح کنیم ؟ رژیم بعث عراق از یزید جنایتکارتر است . بلی وظیفة هر فرد مسلمان است که برای نابود کردن رژیم بعث بپا خیزیم .

بلی این حقیر گنهکار وظیفة خود دانسته و داوطلبانه و با امر رهبر عزیزمان به جبهه رفته و هیچ آرزویی جز پیروزی اسلام و شهادت که نهایت آرزوی من است ندارم و اگر شهادت در راه خدا نصیب من شد خدا را شکرگزار هستم .

در پایان به عنوان فرزند شما و یا برادر کوچک شما عرض می کنم ای هموطنان عزیز ! به دنیا دل نبندید که دنیا زودگذر است . پیرو دین اسلام باشید که دین حق است . به دستورات قرآن عمل کنید که کتاب خداست و دستورات خداست . به فرمایشات رهبر عزیزمان عمل کنید که هدایت کنندة شماست به راه مستقیم . از روحانیت پشتیبانی کنید که روحانیت خیرخواه شمایند . پیرو راه شهیدان باشید که شهدای ما ادامه دهندة نهضت مقدس امام حسین(ع) بودند . از مسألة اصلی یعنی جنگ فراموش نکنید . به جبهه بروید و نگذارید کافران امان پیدا کنند .

هموطنان عزیز ! با یکدیگر مهربان باشید و برای سرکوب کردن دشمنان اسلام متحد شوید . مجال سخن گفتن به منافقین ندهید . در تمام زمینه ها هوشیار باشید که دشمنان اسلام ، گرگ اما در پوست میش در کمین شمایند اگر از دستشان برآید بر هیچ کس رحم نمی کنند . شما به رژیم پوسیدة عراق توجه کنید که در اوایل جنگ چگونه می جنگید اینک که عمرش به پایان رسیده است می خواهد صلح کند . مبادا گول شیـاطین را بخورید .

فقط گوش به فرمان امام عزیز باشید و با قلبی پولادین و با ایمانی راسخ در برابر ستمگران و دشمنان انقلاب ایستادگی کنید و مطمئن باشید پیروز می شوید .

برادران و خواهران ! در برابر مصائب روزگار چون کوه استوار باشید . به یاد صدر اسلام باشید که پیامبراکرم (ص) با یارانش سه سال در کوه های اطراف مکه در گرسنگی و تشنگی به سر می بردند . اینک ما غرق نعمات خداوند می باشیم . وای بر کسی که نق بزند و از این انقلاب اسلامی که با خون های مقدس به دست ما رسیده است راضی نباشد .

هموطنان عزیز ! برای من گریه نکنید . بدانید من این راه را آگاهانه انتخاب کردم و اما خانوادة مهربانم ! از شما معذرت می خواهم چون در طول این زمان من شما را بسیار ناراحت کرده ام .

مادر عزیزم ! صبور باش و برای من گریه مکن ، برای امام حسین(ع) گریه کن. برای من گریه مکن ، برای شهدای حزب جمهوری و برای شهید مظلوم دکتر بهشتی گریه کن . مادر عزیزم ! مبادا ناراحتی کنی . به یاد خدا باش تا دل آرام بگیرد . مادر مهربانم ! بدان و آگاه باش به خدا هرگز دوست ندارم در بستر مرگ بمیرم بلکه آرزو دارم در میـدان نبرد با دشمنان اسلام کشته شوم . مادرجان ! بخدا از کشته شدن هراسی ندارم بلکه دوست دارم هزار بار در راه خدا کشته و باز زنده شوم و با کفار و کافرین بجنگم . باز هم عرض می کنم مادرجان ! مبادا ناراحتی کنید بلکه تا جایی که می توانید صبر کن و گریه مکن . خدا را شکر می کنم که چنین مادری به من داده که مرا با رضایت و مهربانی به جبهه فرستاده .

و اما شما برادرانم ! پیرو خط امام باشید که بحمدلله هستید . با برادران خود مهربان باشید . در کلاس درس سعی کنید درس خود را خوب بخوانید و به معلمان خود احترام بگذارید . کتاب های اسلامی را مطالعه کنید . مسائلی را که می دانید به دوستان خودتان یاد بدهید .

و اما شما خواهران عزیزم ! از شما معذرت می خواهم . در طول این زمان من شما را بسیار ناراحت می کرده ام . اینک از شما حلالیت می طلبم و از شما
می خواهم صابر و بردبار باشید و برای من گریه نکنید . چون کوه استوار باشید و پیرو حضرت زینب(س) باشید و پیامبر شهدا باشید و به نسل های آینده بگویید که جوانان ما در راه خدا استوار ماندند و برای حفظ اسلام با تمام وجود به مناطق جنگ می رفتند و با ایمان راسخ مقاومت می کردند و دشمنان اسلام را راهی دوزخ
می کردند .

در پایان باز عرض می کنم که برای من گریه نکنید . در پایان شهادت می دهم که حضرت محمد(ص) پیامبر آخر و علی(ع) امام اول و حضرت مهدی(عج) امام دوازده ماست و با قیام جهانی خود ، زمین را از ستمگران و ملحدان پاک خواهد کرد .

به امید پیروزی اسلام و به امید ظهور بقیه الله

اشهد ان لااله الاالله و اشهد ان محمدا رسول الله و علی ولی الله

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی حتی کنار مهدی تو را به جان مهدی خمینی را نگهدار

والسلام   15/10/1362