شهیدیدالله منتظری نجف ابادی


نام پدر : رضا

تاریخ تولد: 3-1-1341شمسی

محل تولد:نجف اباد -اصفهان

گردان قدس -دیدبان

تاریخ شهادت : 26-3-1362شمسی

محل شهادت:سرپل ذهاب

 گلزار شهدا:جنت الشهدا

قطعه 1- ردیف 9

نجف آباد-اصفهان

شهدای گروه توپخانه 61 محرم
وصیتنامه:

اینجانب راضی‌ام به رضای خدا و هر چه او بخواهد می‌شود و بدانید که زندگی واقعی در همین سنگرهاست و آنهایی که افتخار شرکت پیدا نکرده‌اند کوشش کنند که دنیا فانی است و تلاش خود را صرف جهاد در راه خدا کنید که دنیا مال و مقامهایش پوچ است. وحرفی هم دارم با سرمایه‌داران و احتکارچی‌ها و خوشگذران‌ها که بدانید شما را در یک قبر می‌گذارند و مقداری خاک و گِل بر روی بدن می‌ریزند و آخر همه مردنی هستیم. خدایا، بارالها، مرگ ما را چنان کن که شهادت در راهت باشد. پدر و مادر و برادران و خواهران مرا حلال کنید و از دستم راضی باشید.
ای عزیزان ای یاوران حسین (ع) تا زمانی که ظلم را بپذیرید، ظالم را می‌پرورانید و تا هنگامی که خاموش نشسته‌اید دیگران بر سرتان ایستاده‌اند و تا لحظه‌ای که در خواب باشید و چشمتان بسته باشد و گوشتان نشوند و تحرکی نداشته باشید ستمگران و جباران به چهار میختان می‌کشند و استعمارتان می‌کنند. پس به پا خیزید و سلاح برکشید و با دشمنان خدا کارزار کنید تا این که ولایت خدا بر روی زمین به وجود آید.
 انشا الله من عاشق حسین (ع) هستم و در کلاس او درس خواندم و از خدا می‌خواهم که مرا قبول کند چرا که زندگی دنیا و آب و تاب‌های این دنیا پوچ را قبول نمی‌کنم.
توصیه‌ای دارم به پدران و مادران که فرزندان خود را چون فرزندان اسلام بزرگ کنند و نماز و روزه را یاد آنها بدهند نه ولنگاری را، و از عموم طبقات ملتم می‌خواهم که صفوف خود را بیشتر و محکمتر کنند و اطاعت از خدای تعالی و ولی امر نمایند. و به ولایت فقیه که اساسی‌ترین اصل قانون اساسی است اهمیت بدهند و امام را اطاعت کنید و امام را اطاعت کنید و در کربلا حاضر شوید و بدانید که هر کربلا حسین دارد و حسین کربلای ما امام خمینی حفظ الله تعالی است و چیز دیگری بگویم که پیروزی نزدیک است دعا کنید که امام زمان (عج) هر چه زودتر ظهور کند.